Lær hovedtiderne af φέρω udenad (21.56)! Bestem φερομένης!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 1 / 18Imperf ptc med fem sing gen.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 1 / 18Bestem ἐνέγκαιμεν!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 2 / 18Aor opt akt 1 pl.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 2 / 18Bestem φέροιτε!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 3 / 18Imperf opt akt 2 pl.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 3 / 18Bestem οἴσοντες!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 4 / 18Fut ptc akt mask nom pl.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 4 / 18Lære hovedtiderne af φημί udenad (21.58)! Bestem εἴποιμι!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 5 / 18Aor opt akt 1 sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 5 / 18Bestem εἴρηται!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 6 / 18Perf ind præs med 3 sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 6 / 18Bestem ἔφη!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 7 / 18Imperf ind præt akt 3 sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 7 / 18Bestem εἴρηκας!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 8 / 18Perf ind præs akt 2 sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 8 / 18Bestem εἰποῦσαι!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 9 / 18Aor ptc akt fem nom pl.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 9 / 18Lær hovedtiderne af μανθάνω udenad (21.37)! Bestem μαθησομένῳ!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 10 / 18Fut ptc med mask (neutr) dat sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 10 / 18Bestem μάθω!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 11 / 18Aor konj akt 1 sg.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 11 / 18Bestem μεμαθηκότων!
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 12 / 18Perf ptc akt mask gen pl.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 12 / 18Bestem ἐμάθετε og (b) angiv den tilsvarende form i 3 sg
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 13 / 18Aor præt akt 2 pl. (b) ἔμαθεν.
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 13 / 18Hvilke(n) af følgende former er aor:
(a) εἰπεῖν,
(b) λαμβάνειν,
(c) γενέσθαι,
(d) ἔρχεσθαι
(a) εἰπεῖν og
(c) γενέσθαι
Hvilke(n) af følgende former er fut:
(a) λαβών,
(b) οἰσόμενος,
(c) ὀρῶν,
(d) ἐνεγκών?
(b) οἰσόμενος
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 15 / 18Hvilke(n) af følgende former er optativ:
(a) μάθοις,
(b) ἔθοιμεν,
(c) λάβοιμι,
(d) φημί?
(a) μάθοις
(b) ἔθοιμεν
(c) λάβοιμι.
Hvilke(n) af følgende former er konjunktiv:
(a) ἑώρων,
(b) γενήσεται,
(c) φῄς,
(d) λαβοίμην?
Ingen (!)
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 17 / 18Hvilke(n) af følgende former er participium:
(a) ἑώρων,
(b) λαμβάνων,
(c) φέροιτο,
(d) ἦλθον?
(b) λαμβάνων
Lektion 20 – Vanskelige verbalformer 2 (21–22) 18 / 18